

ALTAY
KIYMETLİ MADENLER
A.Ş.
Şirketimiz
İç Kontrol ve Sorumlu Tedarik Zinciri Uyum Programı Esasları İle
Sorumlu Tedarik Zinciri Uyum Politikası
1.İç Kontrol ve Sorumlu Tedarik Zinciri Uyum Programı Esasları
ALTAY KIYMETLİ MADENLER ANONİM ŞİRKETİ, Kambiyo Mevzuatı kapsamında Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Borsa İstanbul A.Ş. tarafından yapılan düzenlemeler ile uluslararası otoritelerce getirilen tavsiye, ilke, standart ve rehberlere uygun olarak;
Güçlü şirket yapısının tesisine yönelik olacak şekilde iç kontrol sistemimizin esasları, hazırlanan ve yönetim kurulumuzca kabul edilen İç Kontrol Uygulama Yönergesi ile yazılı hale getirilmiş olup, sistemin işlerliği ve sürdürülebilirliğini de güvence altına alacak şekilde, iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi ataması yapılmıştır.
Borsa tarafından hazırlanan Yönergelerle bir bütün oluşturduğu hükme bağlanmış olan Uyum Rehberi gereğince, iç kontrol ve sorumlu tedarik zinciri uyum programımızın kapsamı, Rehber1de atıf yapılan “beş adım yaklaşımı” çerçevesinde tasarlanmıştır. Mevzuat ile de öngörülmüş olduğu üzere, iç kontrol sisteminin sağlayacağı makul güvence ve güçlü şirket yapısının oluşturulmasına yönelik sorumlu tedarik zinciri uyum programımız;
-
➢ Sorumlu tedarik zinciri uyum politikamızı,
-
➢ Müşteri kabul politikasına, müşterinin tanınmasına (iş yaptığımız ve yapacağımız tarafların tanınması prensibi), izlenmesine ve bu amaçla kimlik tespitine yönelik temel prensip ve kuralları,
-
➢ Risk yönetimi faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin esasları,
-
➢ İzleme ve kontrol faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin esasları,
-
➢ İç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi atanmasına ilişkin esaslar ile atanan görevlinin yetki ve sorumlulukları,
-
➢ Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin esasları,
-
➢ Bağımsız güvence denetimi faaliyet ve esaslarını,
-
➢ İç kontrol sisteminin yıllık olarak raporlanmasına ilişkin esasları içermektedir.
Sorumlu tedarik zinciri uyum programının (tüm bileşenleriyle birlikte) yeterli, etkin ve uygun bir şekilde yürütülmesi nihai olarak Yönetim Kurulumuzun sorumluluğunda olmakla birlikte bütün çalışanlarımız bu programın gerekliliklerine uymak ile yükümlüdürler.
Kambiyo Mevzuatı kapsamında Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Borsa İstanbul A.Ş. tarafından yapılan düzenlemeler ile uluslararası otoritelerce getirilen tavsiye, ilke, standart ve rehberler ışığında Şirketimizce hazırlanan kurum politikası ise aşağıda yer almaktadır:
2.Şirketimiz Sorumlu Tedarik Zinciri Uyum Politikası
Çatışmalardan etkilenmiş ve yüksek riskli bölgelerde maden çıkarma, alım- satım, işleme ve ihracat faaliyetleriyle ilişkili önemli olumsuz etkilerin risklerini azaltma ve bu bölgelerde insan haklarına saygı ve, çatışmalara katkıda bulunmama sorumluluğumuzun bilinciyle, çatışmalara duyarlı tedarik/kaynak kullanımı uygulamaları ve tedarikçilerin maden çıkarmadan son kullanıcıya arza kadar tüm süreçte risk farkındalığına sahip olması konusunda ortak bir referans teşkil etmesi maksadıyla, aşağıdaki politikaları benimsemeyi, geniş bir alana yaymayı ve tedarikçilerle olan sözleşmelere ve/veya anlaşmalara dâhil etmeyi taahhüt ediyoruz. Çatışmaların finansmanına katkıda bulunacak her tür eylemden kaçınmayı ve BM yaptırım ve kararları ile bu tür kararların uygulanmasını sağlayan yerel kanunlara (varsa) uymayı taahhüt ediyoruz.
ALTAY KIYMETLİ MADENLER ANONİM ŞİRKETİ
2.1. Madenlerin Çıkarılması, Taşınması veya Ticaretinin Yapılmasıyla İlgili Önemli Suiistimaller Hakkında
Çatışmalardan etkilenmiş ve yüksek riskli bölgelerden ürün tedarik ederken veya buralarda faaliyet gösterirken aşağıdakilerden herhangi birinin herhangi bir tarafça yapılmasına tolerans göstermeyecek, bundan kâr veya menfaat temin etmeyecek ve bunlara destek olmayacağız:
-
Her türlü işkence, zulüm ve insanlık dışı/küçültücü muamele,
-
Kişinin kendi çalışma isteği olmaksızın zorla veya ceza tehdidiyle çalışma şeklinde kendini gösterebilecek her türlü zorla çalıştırma uygulaması,
-
Çocuk işçiliğinin en kötü biçimleri, yaygın cinsel şiddet gibi diğer yoğun insan hakları ihlalleri,
-
Savaş suçları, diğer ciddi uluslararası insani hukuk ihlalleri, insanlığa karşı işlenen suçlar ve soykırım.
2.2. Önemli Suiistimal ve İhlallerle İlgili Risk Yönetimi Hakkında
2.1. başlıklı maddede belirttiğimiz şekilde önemli suiistimal ve ihlalleri gerçekleştiren herhangi bir taraftan kıymetli maden tedarik ettiğine veya bu taraflarla bağlantılı olduğuna dair ciddi bir risk tespit ettiğimiz üretim tedarikçileriyle olan ilişkilerimizi derhal askıya alacak veya sonlandıracağız.
2.3. Devlet Dışı Silahlı Gruplara Doğrudan veya Dolaylı Destek Hakkında
Maden çıkarma, taşıma, ticaretini yapma, işleme veya ihraç etme faaliyetleri vasıtasıyla devlet dışı silahlı gruplara doğrudan veya dolaylı olarak verilen hiçbir desteğe tolerans göstermeyeceğiz. Maden çıkarma, taşıma, ticaretini yapma, işleme veya ihraç etme faaliyetleri vasıtasıyla devlet dışı silahlı gruplara “doğrudan veya dolaylı destek”, aşağıdaki faaliyetlerde bulunan devlet dışı silahlı gruplardan veya bunların işbirlikçilerinden maden tedarik edilmesini, bunlara ödeme yapılmasını veya herhangi bir biçimde lojistik destek ya da ekipman temin edilmesini içerir (ancak bunlarla sınırlı değildir):
-
Maden sahalarını veya taşıma güzergahlarını, maden ticareti noktalarını ve tedarik zincirindeki üretim aktörlerini yasa dışı bir şekilde kontrol altında bulunduran ve/veya
-
Maden sahalarına erişim noktalarında, maden taşıma güzergahlarında veya maden ticareti yapılan yerlerde yasa dışı haraç alan veya vergi uygulayan ve/veya
-
Aracıları, ihracat şirketlerini veya uluslararası tüccarları yasa dışı şekilde vergilendiren veya bunlardan haraç alan.
2.4. Devlet Dışı Silahlı Gruplara Doğrudan veya Dolaylı Destekle İlgili Risk Yönetimi Hakkında
2.3. nolu başlık altında belirtilen devlet dışı silahlı gruplara doğrudan veya dolaylı destek sağlayan herhangi bir taraftan kıymetli maden tedarik ettiğine veya bu taraflarla bağlantılı olduğuna dair ciddi bir risk tespit ettiğimiz tedarikçilerle olan ilişkilerimizi derhal askıya alacak veya sonlandıracağız.
2.5. Kolluk Personeli ve Özel Güvenlik Personeli Hakkında
Maden sahalarını, taşıma güzergâhlarını ve tedarik zincirindeki üretim aktörlerini yasa dışı bir şekilde kontrol altında bulunduran, maden sahalarına erişim noktalarında, taşıma güzergâhlarında veya maden ticareti yapılan yerlerde yasa dışı bir biçimde vergi toplayan ya da haraç alan veya aracılardan, ihracat şirketlerinden ve uluslararası tüccarlardan yasa dışı biçimde haraç alan ya da bunlara vergi uygulayan kamu veya özel güvenlik güçlerine doğrudan ya da dolaylı hiçbir destek vermeyeceğimizi taahhüt ederiz.
Maden sahalarında, maden sahalarının çevresinde ve/veya taşıma güzergâhlarında görev yapan kamu veya özel güvenlik güçlerinin görevinin sadece insan haklarını korumak, maden işçilerinin, ekipmanının ve tesislerinin güvenliğini sağlamak ve maden sahasını ya da taşıma güzergâhlarını yasa dışı maden çıkarma ya da alım-satım faaliyetlerine karşı korumak dâhil olmak üzere kanunların uygulanmasını sağlamak olması gerektiğini kabul ediyoruz.
Bizim veya tedarik zincirimizdeki herhangi bir şirketin kamu ya da özel güvenlik güçleriyle sözleşme yapması halinde bu güvenlik güçlerinin Güvenlik ve İnsan Hakları Konusunda Gönüllü İlkelerine uygun hareket edeceğini taahhüt ederiz. Özellikle, insan hakkı ihlallerinden sorumlu olduğu bilinen güvenlik birimlerinin veya personelinin görevlendirilmemesini sağlamak için gereken adımları atacak ve gereken tarama/denetim politikalarını benimseyeceğiz.
Güvenliğin sağlanması amacıyla kamu güvenlik güçlerine yapılan ödemelerde şeffaflığın, orantılılığın ve hesap verilebilirliğin nasıl geliştirilebileceğine ilişkin çözümlere katkı sağlamak amacıyla yerel ve merkezi makamlarla, uluslararası kuruluşlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla iletişim kuracak ve bunların desteklenmesi için gereken adımları atacağız.
Tedarik zincirindeki madenlerin emek-yoğun ve küçük ölçekli işletmeler aracılığıyla çıkarıldığı maden sahalarında kamu veya özel güvenlik güçlerinin bulunmasıyla ilişkili olumsuz etkilerden zanaatkâr madenciler başta olmak üzere hassas grupların etkilenmesini önlemek veya bu etkileri asgariye indirmek amacıyla yerel makamlarla, uluslararası kuruluşlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapacak ve bunların bu yöndeki çabalarını destekleyeceğiz.
2.6. Kolluk Personeli ve Özel Güvenlik Personeli ile İlgili Risk Yönetimi Hakkında
Şirketin tedarik zincirindeki konumuna uygun olarak, güvenlik güçlerinden kaynaklanabilecek risklerin bulunduğu yerlerde, kolluk personeli ve özel güvenlik personelinin doğrudan ya da dolaylı olarak desteklenmesiyle ilişkili riskleri önlemek veya azaltmak amacıyla tedarikçiler ve ilgili diğer taraflarla birlikte derhal bir risk yönetim planı geliştirecek ve uygulayacağız. Bu tür durumlarda, risk yönetim planının benimsenmesinden sonraki altı ay içinde risklerin azaltılamaması halinde üretim tedarikçileriyle olan ilişkimizi askıya alacak veya sonlandıracağız. Aykırı faaliyetler konusunda bir risk bulunduğunu tespit ettiğimiz takdirde de aynı şekilde karşılık vereceğiz.
2.7. Rüşvet ve Madenlerin Menşeinin Gerçeğe Aykırı Olarak Beyan Edilmesi Hakkında
Madenlerin menşeini gizlemek veya saptırmak ve maden çıkarma, ticaretini yapma, işleme, taşıma ve ihracat faaliyetleri amacıyla hükümetlere ödenen vergiler, ücretler ve imtiyaz ücretleri konusunda kamuoyunu yanıltmak maksadıyla hiçbir şekilde rüşvet teklif etmeyecek, vermeyecek veya talep etmeyeceğiz.
2.8. Suç Gelirlerinin Aklanması Hakkında
Maden sahalarında, taşıma güzergâhlarında veya madenlerin maden/rafineri şirketleri tarafından alınıp satıldığı yerlerde yasa dışı vergilendirme veya para sızdırma yoluyla gerçekleştirilen maden çıkarma, ticaret, işleme, taşıma veya ihracat faaliyetleri aracılığıyla veya bunlarla bağlantılı olarak suç gelirlerinin aklandığına dair ciddi şüphelerimiz olduğu takdirde bu tür suç gelirlerini aklama faaliyetlerinin önlenmesine yönelik sürdürülen çabalara ve atılan adımlara destek olacağız.
2.9. Devletlere Vergi, Ücret ve İmtiyaz Ücreti Ödenmesi Hakkında
Çatışmalardan etkilenmiş ve yüksek riskli bölgelerde maden çıkarma, alım- satım ve ihracat faaliyetleriyle ilgili tüm vergilerin, ücretlerin ve imtiyazların devletlere ödenmesini sağlayacağız ve şirketimizin tedarik zincirindeki konumuna uygun olarak bu tür ödemeleri Doğal Kaynakları Çıkarma Endüstrisi Şeffaflık Girişimi kapsamında belirlenen ilkelere uygun bir şekilde kamuoyuyla paylaşacağımızı taahhüt ederiz.
2.10. Rüşvet, Madenlerin Menşeinin Gerçeğe Aykırı Beyan Edilmesi ve Suç Gelirlerini Aklama ile Devletlere Yapılan Vergi, Ücret ve İmtiyaz Ücreti Ödemelerinin Gerçeğe Aykırı Beyan Edilmesine Yönelik Risk Yönetimi Hakkında
Şirketimizin tedarik zincirindeki konumuna uygun olarak, makul zaman dilimlerinde atılacak uygun adımlarla olumsuz etkilerin önlenmesi veya azaltılmasına yönelik performansın geliştirilmesi ve izlenmesi için tedarikçilerle, yerel veya merkezi hükümet makamlarıyla, uluslararası kuruluşlarla, sivil toplum kuruluşlarıyla ve etkilenen üçüncü taraflarla gerekli iletişimi sağlayacağımızı taahhüt ediyoruz. Risk azaltma girişimlerinin başarısız olması durumunda üretim tedarikçileriyle olan ilişkilerimizi askıya alacak veya sonlandıracağız.